× Uudet 2T

Dellorto kaasutin Tramppiin

Lisää
1 vuosi 2 kuukautta sitten #573 : NieminenJ
NieminenJ loi aiheen: Dellorto kaasutin Tramppiin
Vuosien varrella olen monesti kuullut, että Dellorto PhBh28 kaasutin sopii erinomaisesti Jawaan. Ajankulukseni ryhdyin tähän " laittomuuteen" tänä syksynä, koska asia piti itse selvittää. Kaasutin sopii suoraan Jawaan (Tramp 640) paitsi imukaulan kumitiivistettä täytyy hieman avartaa. (Pienois Dremel ja hiekkapaperilaikka.) Sitten testiajoon. Vakiosuuttimilla 55/72/105 neula lovessa 3 top. Jawa LÄHTEE nyt käsistä ja kuluttaa 6.0lr/100km. Sitten muuten sama paitsi tyhjäkäyntisuutin 44. KULKEE kulutus 5.0lr/100km. Kolmas koe neula 1 top. Menee edelleen mukavasti 70-90km/t ja kuluttaa 3.99lr/100km. Pikakokeen lopputulos. Neula asentoon 2 ylhäältä ja lähellä ollaan lopullista ratkaisua. Tyhjäkäynnin ilmaruuvi n. 1 1/2 kierrosta auki ja Jawa vastaa kaasuun, eikä BOOOAAAhhh ja kaasukahva on kevyempi käyttää. Nämä luvut nappularenkailla, tuulisuojalla ja 100+kg kuormalla. Vakiokaasari Jikov 29/28CE on tehtaan jäljiltä 40/72/100 2 top, mutta suuttimissa on harvempi kierre kuin Dellortossa. Jikoviakin voi yrittää trimmata ja säätää. Nyt Jawa antaa hienon kyydin.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 2 kuukautta sitten #575 : SuntioinenK
SuntioinenK vastasi aiheeseen: Dellorto kaasutin Tramppiin
Kiitos vihjeistä. Minullakin on nykyisessä TS-Jawassani tuo Dell Orto. Se on aivan tehtaan jäljiltä paikoilleen laitettu ilman mitään säätömuutoksia. Kun ryyppyvipu ylhäällä, lähtee käyntiin hiton hyvin ja saa heti pudottaa pois päältä. Bensaa vie kuitenkin ainakin litran enemmän kuin edellisessä TS-pyörässäni ollut Jikov. No, nämä lienee lopultakin säätökysymyksiä. Täytyy tässä talven aikana tehdä nuo sinun säätöehdotukset ja koettaa keväällä, josko bensakulutus vähän tippuisi. On minulla tämän uudemman pyörän mukana tullut Jikovkin tallella ja sen juuri viime viikolla purin ja puhdistin kun oli niin halvatunmoisessa paskassa, että pyörä ei varmaankaan sillä hyvin toiminut. Aion kylläkin asentaa senkin ensi keväänä paikoilleen noin vertailumielessä ja testata. Aikoinaan ensimmäisessä TS-Jawassani oli JIkovin pääsuuttimena tehtaalla laitettu 92, mutta poltin sillä kahdesti männän puhki. Laitoin kolme sadasosaa isomman eli 95:n ja sen jälkeen ei koskaan ollut mitään ongelmia ja kulutus oli 4 lt kun noin 90 km:n vauhtia piti.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
1 vuosi 2 kuukautta sitten #577 : NieminenJ
NieminenJ vastasi aiheeseen: Dellorto kaasutin Tramppiin
Kokeiltu on mennavuonna Jikoviin tota 92 pääsuutinta, mutta neulaa nostettiin pykälä. (kylmäkäynnistysuutin oli myös pienempi 62) Lopputulema oli, että kulutus nousi n. puoli litraa. Perstuntumassa ei ollut juurikaan eroa...Joo -80luvulla kun viela elettiin katkojan kärkien aikaa saattoi sytytys siirtyä vaivihkaa myöhäselle. Säästösuutin ja tämä yhdessä laihan seoksen kanssa sisältää tuhon siemenen, puhkipalaneen männän. Myivät mullekkin Jawaan Skodan kärkiä , joista suli tattispala (muovia) joka ei kestänyt lämpöä .Kärkien voiteluunkin piti olla kuumakestovaseliini. (ei öljy). Tämän suven ajot loppu tänään. Mittari näyttää 42432km Ei isompia murheita 15vuoteen...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.136 sekuntia