× Tervetuloa Jawasakki foorumiin!

Kerro meille ja jäsenillemme kuka olet, mistä pidät ja miksi tulit jäseneksi tälle sivustolle.
Toivotamme tervetulleiksi kaikki uudet jäsenet sekä näkevämme teitä täällä usein!

Morjes Jawasakkilaiset

Lisää
8 kuukautta 2 viikkoa sitten #578 : Pelkonenil
Pelkonenil loi aiheen: Morjes Jawasakkilaiset
Mainio moottoripyöräilykesä 2018 takana päin, kesä jolloin minusta tuli jawan omistaja,kiitos suurensuuni
Tarkoitus ei ollut hankkia moottoripyörää, kun naapuri halus luopua omastaan ja minua on aina kiinnostanut koneet joista lähtee ääntä ja savua,niin asia oli sillä selvä ja kaupat syntyi.
Jawa oli ollut tallissa käyttämättömänä kuusivuotta, joten arveluti mitä tuli ostettua.Ensin pienet alkuvalmistelut kuten ilmaa renkaisiin, uusi akku ja densaa tankkiin.
Olen huomannut vuosien saatossa kun varautuu kaikkein pahimpaan niin usein pääseekin vähemmällä,niin kävi myös nyt.
Työkalupakki ja naapuri apuna "kuului kaupan ehtoihin "aloitettiin käynnistys operaatio.
Kuinka ollakaan noin kahdenkymmenen polkaisun tietämillä Jawa jo lupas,siihen muutama polkaisu lisää ja sehän pyöri, eli suhteellisen vähällä vaivalla.
Myöhemmin käytin kaasuttimen ultraääni pesussa ja käynnistyminen on parantunut huomattavasti.
Olen ajellut muutaman satakilometriä,kotiin olen päässyt ihan omin avuin, kohtuullisen hyvin jawa on toiminut ottaen huomioon pitkän sidonta ajan
Talven tultua on tarkoitus tutustua pyörän tekniikkaan,elekroninen sytytys olis kovasana mahtaakohan olla hankala asentaa,myös renkaat,rattaat,ketjut,yms.täytyy tarkastaa.
Aiemmat kokemukset moottoripyöristä sioittuu nuoruusvuosiin kultaiselle 70.luvun alkupuolelle.
Itselläni oli Yamaha kavereilla oli Honda, Suzuki, Bsa, Pannoonia niillä sitä painettiin pitkin kyliä naapureiden harmiksi ja omaksi iloksi.
Hengissä selvittiin, joistakin ulosajoista ja läheltäpiti tilanteista huolimatta.
Naapurikylillä käytiin tietysti tyttöjä tapaamassa, vaihtelevalla menestyksellä.
Sen kaltaisella reissulla tuli huomattua kuinka tärkeä on myös matkustajan rooli, mutkassa minä kallistin mutta tyttö ei ja niin oltiin ns. metsähallituksen puolella.
Siitä selvittiin pienin naarmuin ja vääntyneellä jalkatapilla.
Elämän kumppani löytyi myöhemmin, siirryttyäni autokantaan.
Terveisin Ilkka Varkaudesta

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
8 kuukautta 2 viikkoa sitten #579 : Ejaakola
Ejaakola vastasi aiheeseen: Morjes Jawasakkilaiset
huomenta huomenta! laitahan pyörä iskuun kesällä nähdään joensuussa!

Lisää
8 kuukautta 1 viikko sitten #580 : Pelkonenil
Pelkonenil vastasi aiheeseen: Morjes Jawasakkilaiset
Kyllä tarkoitus on tulla Joensuuhun

Lisää
5 kuukautta 4 päivää sitten #584 : MänttäriA
MänttäriA vastasi aiheeseen: Morjes Jawasakkilaiset
Morjens!

Itse tänään liityin remmiin. Minulla oli Jawa nuoruudessani siinä 70-luvun alussa, silloinhan ne eivät olleet mitenkään muodissa enää. Hän oli 250 yksisylinterinen ja purkasin ja kasasin koneen ja vaihdelaatikon ainakin kymmenen kertaa. Poraus taisi olla liian iso standardi mäntiin, koska kolisi ja paukkui koko ajan.
Siitä menikin seuraavat vuosikymmenet mukavasta, kunnes alkoi tuo ikä painaa ja piti hankkia Harrikka. No spåran ostin vuonna 1999. Sen jälkeen on ollut pari Softailia ja uusin tulee huhtikuussa. Mutta asiaan: viime kesänä hankin sitten museokatsastetun Jawa 250 vm. 1962. Tuli sitä ulkoilutettua muutaman kerran. Hyvin pelittää, mutta en sillä uskalla Joensuuhun asti lähteä. Onko mitään paikallisia kokoontumisia jossain Kaakonkulmalla?

Kiitos hyväksynnästä ystäväpiiriin,
Axa

Lisää
5 kuukautta 4 päivää sitten #585 : Ejaakola
Ejaakola vastasi aiheeseen: Morjes Jawasakkilaiset
voi joensuuhun tulla harrikallaki ! tervetuloa vaan

Lisää
4 kuukautta 3 viikkoa sitten #586 : SuntioinenK
SuntioinenK vastasi aiheeseen: Morjes Jawasakkilaiset
Tervehdys! Tule vaan sillä Jawalla, kun se kerran hyvin pelittää. Niin ne muutkin tulevat. Eihän Kaakonkulmalta ole kuin lyhyt päräys Joensuuhun. Tulet tarvittaessa mukana jossain sieltä päin lähtevässä Jawaletkassa. Ota vaikka yhteys JawaTallin Arto Heinoon (044-2336357), hän tietää kertoa sinulle tarkemmin sen alueen Jawaharrastajista kun Myllykoskella asuu.

Sivu luotiin ajassa: 0.180 sekuntia