× Jäsenien valokuvia

JAWA 250ccm CAFERACER Malli Juha Siikarla

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #77 : SiikarlaJ
SiikarlaJ vastasi aiheeseen: JAWA 250ccm CAFERACER Malli Juha Siikarla
Kiitos Markku
korjausvihjeistä - täytyypä ensitalvena korjata orggiskaasari ja tehdä imukurkku
Vaihdelaatikko remonttikin onnnistui myymilläsi akseleilla ja hammaspyörillä. lisäksi vahvistin vaihteensiirtäjät.
ETOVARISSA näkyy olevan myynnissä Cross Jawa tavaraa malleihin 579-01 sekä 575-01:een.
Oleko sieltä tilannut tavaraa? , miten on onnistunut toimitukset + maksuliikenne tai tiedätkö jonkun muun
kerholaisen joka on tilannut. Omastani puuttuu lasikuituiset äänenvaimentimen lämpösuojat (olen ne
naputellut alumiinista) , mutta lasikuituiset olisivat alkuperäisemmät.

Oletko nähnyt jossain kirjassa juttua JAROMIR CIZEKIN euroopanmestaruus pyörän 250ccm moottorista joka oli tehty
lyhytiskuiseksi +70mm sylinterihalkaisijalla , mahtaako pyörä tai kone olla jossain museossa olla viellä tallella.
Tuollainen kone olisi periaatteessa mahdollista valmistaa replicana uusi , jos vaan olisi taitava kaveri
koneistamaan (Varmaan onnistuisi hyvin Puirolan Laurilta jos vaan saisi jostain mallia...)
Jollain tsekki nettisivulla oli kuvia heidän omista erikoisversioistaan Jawa moottoreista oli mm
lisätty jäähdytysripojen tilalle alumiinista sorvattu isoilla rivoilla varustettu "jäähdytysrivasto".
Varmaan koneissa on myös sisäisiä muutoksia , kuten "hevosenkenkä" kampikammiossa. ym ym...
Jotkut vanhemmat äijät juttelivat että suomessa koneliikkeellä olisi tehty johonkin
sylinteriin lisäkanavia , mutten tiedä tekotapaa (taitaa olla jotain "urbaanilegendaa".
Näkyy Youtubessa joku tehneen Jawasta nelitahtisenkin omatekemänä.
Siellä on muuten vanhoja tsekkiläisiä Jawa aiheisia elokuvapätkiä varsin runsaasti : Kts" Jawa Filmu" samoin
ruotsin kehon sivuilta on linkki vanhaan Jawaralli filmiin , jossa on ihan vänkä "old school" meininki liput liehuu
ja on paatosta ilmassa (käy katsomassa jos et ole nähnyt...)

Terv: Jussi
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #79 : LahtinenM
LahtinenM vastasi aiheeseen: JAWA 250ccm CAFERACER Malli Juha Siikarla
Hei

Olen tilannut Etovarista muutaman kerran.
Maksu ulkomaan pankkisiirtona.
Luotettavaa toimintaa.

Citekin koneessa oli 557 alakerta ja 579 sylinteri.
Minulla on ollut yksi P350 kone samamaan tapaan.

Hevosenkenkiä oli T557 koneessa.
Puirolakin laittoi yhteen omaan 553 sixsiinsä.

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #80 : LahtinenM
Juha

Huomasin vasta liitteen, siinä ei ollut Citekin 1958 Jawa.
Se oli 579/575 Crossin tyylinen.

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #168 : SiikarlaJ
SiikarlaJ vastasi aiheeseen: JAWA 250ccm CAFERACER Valmispyörä + Crossi Jawa
Muutama kuva valmiista "Jawa-Gilerasta" 250ccm.
Yksi kuva myös Crossi Jawastani Typ-575-01
Kesän ajokelejä odotellen .

Terv: Juha Siikarla
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LahtinenM

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #173 : LahtinenM
Komealta näyttää lopputulos.
Takalokasuojakin taitaa olla Jawasta.
Ei tule toista samanlaista vastaan.

Oletko rääkännyt 575 crossia hiekkamontulla?

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #174 : SiikarlaJ
SiikarlaJ vastasi aiheeseen: JAWA 250ccm CAFERACER Malli Juha Siikarla
Moi Markku

Enpä ole raaskinut Crossia montulle viedä. Pienellä peltoläntillä ja soratie pätkällä olen sitä testaillut.
Vaihdelaatikosta tuli hyvä kun sain sinulta niitä Suomen Koneliikkeen vanhoja rattaita sekä akseleita lisäksi
vahvistin vaihteensiirtäjät. Crossi on minulla "kotimuseossa" lähinnä koriste esiineenä , mutta täytyy sitä
välillä ulkoiluttaakin. Ei minusta ole sorakuopalle menijäksi , kun on tuo silmäsairaus joka edellyttää kovien piilolasien käyttöä enkä pärjää kun hiekka lentää .Olin kuivalla kelillä Salon Kavilan nummella katsomassa Classic crossia enkä
saanut siellä oltua kuin muutaman minuutin kun oli piilolasien ja silmävälissä hiekanjyviä (tekevät tosi nannaa...).
Märällä ilmalla pärjään , kun ei hiekka pöllyä.. Mielessä on ollut , että joku muunlainen näytösajotapahtuma
voisi olla mahdollinen (vaikka talvella tai joku endurojuttu). Ostin kesällä Crossisuojalasit Mp käyttöön ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen (Storm Motorilta SPY-merkkiset) . Olen tähän asti ajellu tiivistetyillä lentäjänlaseilla mutta
nämä SPY:t on ehdottomat (ei huurtumista eikä hiekkaa piilolasien alle).Lentäjän laseja ei ole tullut enää ollenkaan käyettyä.Kovin odottelen ajokelejä ja kesää että pääsee pyörällä ajelemaan. Minulla on työmatkaa noin 50km , joten olen yhdistänyt huvin ja hyödyn ja ajellut vaihtelevia reittejä Perttelistä Lietoon välillä eri pyörillä , niin ei tule yksitoikkoiseksi... Hyvää Kevään odotusta t: Jussi

Sivu luotiin ajassa: 0.166 sekuntia